Pentru a infiinta un magazin online, antreprenorii nu trebuie sa obtina nici o autorizatie prealabila. Activitatea se desfăşoară în concordanţă cu principiile concurenţei libere şi loiale.
Legea nr. 365/2002, privind comerţul electronic, precizeaza ca pentru a face comert in mediul virtual este obligatorie postarea in website (magazin online) a datelor de inregistrare de la Registrul Comertului, in caz contrar se va considera ca fiind contraventie.
Firma de comert online se infiinteaza prin depunerea urmatoarelor documente la registrul comertului:
- rezervarea denumirii societatii comerciale eliberata de registrul comertului,
- actul constitutiv semnat de asociaţi; acesta poate fi atestat de avocat, autentificat de notar sau poate fi sub semnatura privata (adica semnat doar de asociati),
- actele de identitate ale asociatilor firmei in curs de inmatriculare,
- documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (contract de comodat, de inchiriere etc.),
- acordul vecinilor şi al asociaţiei de proprietari cand sediul social al firmei se stabileste întru-un bloc de locuinte,
- declaraţiile pe propria răspundere ale asociaţilor şi administratorilor, autentificate de notar sau atestate de avocat,
- specimenul de semnatura al administratorului firmei eliberat de notar,
- dovada depunerii capitalului social la o bancă aleasă de asociati (capitalul social minim pentru SRL este 200 lei).
- declaratia pe proprie raspundere a asociatilor potrivit careia indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru detinerea si exercitarea calitatii de asociati, atestata de avocat sau autentificata de notar,
- dovezile privind plata taxelor legale.
Firma trebuie sa aiba mentionat in actul constitutiv ca obiect de activitate principal codul CAEN 4791 comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.
Dupa infiintare, firma de comert online trebuie sa solicite inregistrarea si autorizarea magazinului la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.
Nerespectarea acestei obligatii este contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 50.000 lei.
Pentru serviciile prestate firma nu trebuie sa incheie contracte cu fiecare client in parte. Legea permite existenta unui contract general sub forma de ”Termeni si conditii”.
Contractul contine clauze privind modalitatea de comanda, obligatiile partilor, modalitatea de livrare, modalitatea de plata si termenul admis pentru restituirea produselor de 10 zile de la livrarea acestora.
Potrivit Legii nr.365/2002 privind comertul electronic, pentru a face comert online este obligatorie postarea in website (magazin online) a datelor de identificare pentru firma de comert online. Lipsa acestor mentiuni reprezinta contraventie.
Potrivit Ordinului ANPC nr.433/2009 privind unele masuri de informare a consumatorilor, firmele care administreaza site-uri de e-commerce (comert electronic) sunt obligate sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro
In cazul in care v-ati hotarat sa deschideti un magazin online, tot ce trebuie sa faceti este sa contactati cabinetul nostru de avocatura si sa pregatiti urmatoarele acte:
- cartile de identitate ale asociatilor,
- documentul care atesta dreptul de folosinta asupra sediului social: contract de vanzare-cumparare, contract de comodat, de inchiriere, extras de carte funciara, autorizatie de construire etc.
In cazul in care nu dispuneti de un spatiu unde sa fie declarat sediul social, va putem oferi serviciul de gazduire a sediul social in Cluj-Napoca.
Pentru infiintarea unui magazin online rapid si ieftin, biroul nostru de avocatura se ocupa de realizarea intregii proceduri:
- verificarea si rezervarea denumirii societatii,
- redactarea si atestarea actului constitutiv,
- redactarea contractului privind detinerea spatiului cu destinatie de sediu social: comodat, inchiriere, subinchiriere etc.,
- redactarea declaratiei pe proprie raspundere data in baza art.15 alin.1 lit.b) din Legea nr.359/2004,
- redactarea si atestarea declaratiei pe proprie raspundere potrivit careia asociatii/administratorii indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru exercitarea acestor calitati,
- depunerea dosarului complet la oficiul registrului comertului si obtinerea certificatului de inregistrare.
Despre Avocat Alina Szilaghi
Cu o vastă experiență în gestionarea celor mai mari și mai complexe operațiuni comerciale, oferind totodată clienților o abordare personalizată și un nivel ridicat de experiență practică. De la înființarea unei societăți și până la activități într-un domeniu de reglementare nefamiliar, Avocat Alina Szilaghi deține cunoștințele și know-how-ul necesar într-o piață emergentă și post-emergentă. Acordă consultanță juridică pentru numeroase corporații internaționale în vederea structurării și negocierii de tranzacții de amploare din toate domeniile de activitate, fiind implicați în operațiuni contractuale precum asocierile în participațiune, transferul activelor și al fondurilor de comerț, contracte transfrontaliere, externalizare, proiecte de tip greenfield/brownfield, contracte de intermediere/distribuție sau contracte de licență. Serviciile de asistență juridică asigurate de Avocat Alina Szilaghi acoperă înființarea de societăți comerciale și organizații non-profit, divizări și restructurări, guvernanță corporativă, protejarea acționarilor minoritari, obligații statutare, consultanță corporativă generală, societăți cu regim special, structura acționariatului, aspecte privind capitalul social și finanțarea corporativă, împreună cu temeiurile contractuale specifice fiecărui tip de tranzacție.